SOM ESPECIALISTES EN FONAMENTS.
Ens sembla que uns bons fonaments AJUDEN A PUJAR DRET L’EDIFICI.
Només pretenem ser UNA AJUDA MOLT CONCRETA en aquelles parts que, moltes vegades, s’hi passa molt de pressa perquè ja se suposa que se saben o s’entenen, però que l’experiència ha demostrat que no sempre és així, sobretot si els costa una mica.
REFLEXIÓ GENERAL : Pràcticament cap dels nostres programes està dissenyat perquè els alumnes hi treballin totalment sols, sinó que cal que estiguin tutoritzats pel mestre o per alumnes més avançats o més grans.
No són per fer-los de forma mecànica i fer-ne més i més, sinó per fer-los reflexivament i amb tranquil·litat.
Programes (Ajuda general per instal·lar qualsevol programa)
0/ Tots aquests programes estan fets amb DELPHI i les últimes versions de windows els posen algunes dificultats per a la seva instal·lació.
- ABANS de baixar-vos qualsevol programa mireu si ja el teniu, si el tinguéssiu cerqueu la carpeta (Archivos de programa/nom del programa que voleu baixar-vos) i canvieu el nom de la carpeta que el conté.
- Cliqueu el programa que vulgueu, baixeu-vos-el i deseu-lo al disc .
- Un cop baixat, aneu a l’escriptori i allà hi trobareu el fitxer que acabeu de baixar-vos o a la carpeta BAIXADES.
- Si hi feu un doble clic s’obrirà la pantalla del descompressor i allà hi ha l’instal·lador comprimit.
- Si feu un doble clic al nom del programa es descomprimirà i s’instal·larà tot sol, només cal que li aneu dient que SÍ (si és que us va bé tot allò que us proposa).
- Si en comptes d’un doble clic, al nom del programa, només n’hi feu un, després cliqueu “Extreure” i es crearà una carpeta a l’escriptori, dintre hi ha l’instal·lador. Feu un doble clic a l’instal·lador i el programa s’instal·larà.
- Quan ja hi sigueu a dintre, tanqueu la pantalla de presentació(hi ha un botó) i seguiu endavant, ja hi sou.
Amunt i avall.(III-2012) |
|
Pensat per estalviar feina i col·laborar amb els mestres i professors |
- Descarregar-se : Amunt i avall_2012
- Es van atrapant bales rodones i amb cada atrapada el programa s'atura i, per tornar a avançar, s'ha de resoldre alguna qüestió, situació o pregunta sobre coses de RESTAR (té 4 nivells) o sobre coses de DIVIDIR (té 6 nivells).
- Quan s'acaba una partida, l'alumne pot escriure el seu nom i desar-lo i, automàticament, se li anota la data, els punts que ha fet i el nivell de dificultat.
- Funciona amb les sagetes del teclat.
Les màquines simples.(III-2012) |
|
Pensat per estalviar feina i col·laborar amb els mestres i professors |
- Descarregar-se : Les màquines simples_2012
- Les màquines simples voldríem fer entendre una mica millor l'abast universal de les màquines simples: són per tot arreu i gràcies a elles la nostra vida és més fàcil, per això hem procurat que en tots els casos les situacions fossin reals i pràctiques.
El teorema de Tales.(IV-2012) |
|
Pensat per estalviar feina i col·laborar amb els mestres i professors |
- Descarregar-se : El T. de Tales_2012
- El T. de Tales té una doble funció, entendre una mica millor el Teorema de Tales mentre s'aprèn a aplicar-lo per resoldre situacions en les que sabem tres mesures i ens falta saber la quarta, de totes maneres hem procurat que una de les possibilitats fos molt i molt interactiva, fins a punt que s'hi pot treballar l'obtenció del resultat per aproximació.
Hi hem implementat el senzill sistema autònom per fer les equacions a la pantalla, com si els alumnes les fessin a la llibreta o a la pissara i també, que el professor pugui seguir tot el procés que ha fet l'alumne per arribar a la solució.
El teorema de Pitàgores.(III-2012) |
|
Pensat per estalviar feina i col·laborar amb els mestres i professors |
- Descarregar-se : El T. de Pitàgores_2012
- El T. de Pitàgores té una doble funció, entendre una mica millor una de les formes de presentació del Teorema (la més clàssica) i aprendre a aplicar-lo per resoldre situacions en les que sabem dos dels 3 costats del triangle rectangle i ens falta saber el tercer.
Hem creat un senzill sistema autònom per fer les equacions a la pantalla, com si els alumnes les fessin a la llibreta o a la pissara, i també que el professor pugui seguir tot el procés que ha fet l'alumne per arribar a la solució.
Lletra per lletra.(I-2012) |
|
Pensat per estalviar feina i col·laborar amb els mestres |
- Descarregar-se : Lletra per lletra_2012
- Lletra per lletra és un programa pensat per estalviar feina i col·laborar amb els mestres en la iniciació a la grafia de les vocals. No es tracta pas de reseguir lletres i més lletres, sinó de poder fer visualitzar tants cop com calgui el dibuix de cada vocal, majúscula o minúscula, que va fent una marieta. El mestre pot triar de fer que es vagi repetint la grafia d'una vocal o de totes, la mida i la velocitat.
La caseta (Teremok) (I-2012) |
|
Pensat per estalviar feina i col·laborar amb els mestres |
- Descarregar-se : La caseta_2012
La caseta, és un conte que va repetint estructures.
Algunes de les possibilitats del conte són : endavant, enrera, tornem-hi, més de pressa, més a poc a poc, triar l'animal, que tot vagi sol.
- És un conte rus en forma de trencaclosques.
PODEN FER-LO ANAR AMB VEU O NOMÉS AMB EL TEXT.
Resta (I-2012) |
|
Pensat per estalviar feina i col·laborar amb els mestres |
- Descarregar-se : La resta_2012
- La resta : Ja era un programa molt complet però hem fet un pas més -de prova-, ara les Situacions (problemes) del primer bloc s’autorepresenten de forma senzilla (no cal saber llegir), és una manera de lligar el text amb allò que expressa i pot ajudar a aprendre a llegir i a entendre-ho.
El botó d’AJUDA MÒBIL dóna entrada a aquesta nova manera de comprendre un problema, a més a més, posant-se a sobre de cada figura es veu el nom del personatge i posant-se sobre el que porten a la mà, les quantitats.
Divisió (I-2012) |
|
Pensat per estalviar feina i col·laborar amb els mestres |
- Descarregar-se : La divisió_2012
La divisió. És una combinació d'eines per ajudar, sobretot els alumnes, per enfocar la divisió i el fet d'aprendre a dividir des de diferents possibilitats, per això sempre tenen totes les possibilitats d'ajuda a prop. Clicar una AJUDA, quan cal, és un acte d'autonomia i de creixement personal.
Equacions (I-2012) |
|
Pensat per estalviar feina i col·laborar amb els mestres i professors |
|
- Descarregar-se : Les Equacions_2012
- Les equacions. En fem tothora, però quan ens ho expliquen a vegades no acabem d'entendre per què van així, doncs heus aquí el raonament bàsic, el per què. Ho entendreu amb unes balances amb dos plats, hi podreu posar o treure pesos i, d'aquesta manera, resoldre les 8 situacions/equacions que es proposen. És senzill de fer anar, però alhora demana ordre i atenció. Hi hem afegit una vintena de problemes que es resolen, la majoria, amb equacions senzilles.
Química (I-2012) |
|
Pensat per estalviar feina i col·laborar amb els mestres i professors |
|
- Descarregar-se : Iniciació a la Química_2012
- Química : Ens sembla que és més clar, més fàcil i més comprensible.
- Que l'alumne pugui fer àtoms posant o traient electrons del voltant d'un nucli o pugui enllaçar àtoms per construir molècules i entendre una mica millor el tipus d'enllaç (iònic o covalent) i el MOL, són possibilitats reals d'aquest programa, però així i tot és senzill de fer anar, només demana una mica d'ordre i atenció.
Vulcanisme i el paisatge: La Garrotxa (II-2012) |
|
Pensat per estalviar feina i col·laborar amb els mestres i professors |
|
- Descarregar-se : El vulcanisme_2012 i el paisatge de la Garrotxa.
- El vulcanisme i el paisatge. Entendre perquè allò que veiem és així i no d'una altra manera ens ajuda a mirar el nostre entorn amb ulls curiosos. Per què els rius passen per un lloc i no pas per un altre?, pot semblar una pregunta sobrera, però també pot ser una finestra oberta a un nou coneixement.
|